Україна на сьогодні за темпами розвитку епідемічного процесу
Віл-інфікованих посідає одне з провідних місць серед країн Східної Європи. Ця
хвороба небезпечна не лише як шкода для фізичного здоров'я людини, цей діагноз
може спричинити соціальну ізоляцію особи внаслідок стигми та дискримінації. В
українському суспільстві вкоренились негативні стереотипи щодо людей,
інфікованих ВІЛ, і хвороби як такої. Стигма та дискримінація, пов’язані з ВІЛ,
є основною перешкодою на шляху запобігання новим випадкам інфікування, надання
належного догляду, підтримки, лікування та зменшення наслідків епідемії.
Саме тому вкрай актуальному питанню
і був присвячений семінар вчителів основ здоров'я, який відбувся 27 лютого 2014
року в Донецькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступеню №100 з теми
"Формування толерантного ставлення до ВІЛ – позитивних дітей". В
теоретичній частині учитель основ здоров'я Ткачук Л.В. надала учасникам
інформацію про основні поняття щодо ВІЛ та про особливості перебування
ВІЛ-позитивної дитини в дитячому колективі, обговорила шляхи передачі ВІЛ,
методи профілактики ВІЛ-інфікування, дотримання санітарно-гігієнічних норм в
дитячому колективі та оволодіння
навичками надання першої невідкладної допомоги ВІЛ-позитивним дітям, визначила
поняття "стигма", "стигматизація",
"дискримінація", "толерантне ставлення", проаналізувала
причини виникнення таких явищ як стигматизація та дискримінація в учнівському
середовищі, презентувала учасникам основні права ВІЛ-позитивних дітей та їхніх
батьків в українському законодавстві.
Практична частина семінару була
направлена на здобуття педагогами необхідних знань та навичок з теми, що
сприяють формуванню толерантного ставлення до ВІЛ-позитивних дітей та молоді,
надбанню життєвих компетентностей щодо уміння прийняття рішень, розв’язання
проблем, протистояння негативному психологічному впливу, подоланню стресу та
розвитку співчуття до хворої людини.
|